Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Podle mne je nejlepší vzpomínkou na 25.2 skvělá knížka Jaroslava Žáka "Konec starých časů" (Mistr humoru dokázal i z této tragedie udělat rozvernou frašku) :-)

2 0
možnosti
LJ

Když si odmyslím, že ta báseň je věnována oslavě KG, tak musím konstatovat, že se mně velmi líbí.

1 0
možnosti
Foto

Renata Pospiechová ...

"Optimistická realistka, vždy pro demokracii a proti komunismu"

... napsala krásnou báseň o soudruhu Gottwaldovi, mně se moc líbí, karma R^

1 2
možnosti
JS

Zažil jsem a udělal spoustu věcí. Řadu třeba dobrých a řadu špatných. Některé bych z dnešního pohledu udělal jinak. Rozhodně se ovšem nestydím za to, co jsem udělal.

3 0
možnosti

I60v15o 63Ž58á63č98e56k

25. 2. 2017 17:26

Myslím, že každý člověk s průměrnou sebereflexí najde ve svém životě činy, za které se aspoň trochu stydí.

1 0
možnosti
Foto

To, že potom za totality bylo oslovení "soudruh" tak jaksi automaticky zavedené úplně pro všechny (tedy i pro ty, kteří skutečnými soudruhy nebyli ani omylem) je fakt.

Nicméně Beneše jako "soudruha" tehdy v únoru ještě netituloval ani sám Gottwald.

Citace z projevu Klementa Gottwalda na Václavském náměstí 25. února 1948:

„"Právě se vracím z Hradu od prezidenta republiky. Dnes ráno jsem panu prezidentu republiky podal návrh na přijetí demise ministrů, kteří odstoupili 20. února tohoto roku. A současně jsem panu prezidentu navrhl seznam osob, kterými má býti vláda doplněna a rekonstruována.

Mohu vám sdělit, že pan prezident všechny mé návrhy, přesně tak, jak byly podány, přijal."

3 0
možnosti
JL

Do skoly jsem zacal chodit v roce 1949 a pamatuju si z te doby jednu basnicku, presny rok uz bohuzel ne, mineno jen kolem toho soudruhovani.

Za to, ze se tata smeje

za maninu pisnicku

mam vas pane prezidente

zapsaneho v srdicku

1 0
možnosti
KC

Jako učitel dějepisu jsem se rozhodl odejít ze školství, děsila mě představa, že budu muset šířit tyto a podobné bludy až do důchodu. Byla to doba věcí postavených na hlavu, stejně jako dnes, když se mluví o multikultuře či o mohamedánech. Prostě jeden nemá úniku, v tomto směru jsem žádný pokrok nezaznamenal.

4 0
možnosti

I16v56o 41Ž57á56č65e59k

25. 2. 2017 13:43

Tak to já jsem pokrok zaznamenal. Dnes jsou lidé v drtivé většině případů přijímáni do práce a povyšováni na vyšší posty na základě svých profesionálních schopností, nikoli politických názorů. Aspoň v soukromém sektoru.

1 1
možnosti
MB

Ozval se z dáli,pak i blíže mocný hlas ! Živnostník– ten, co vykořisťuje, stále nás Rudý prst pak ukázal vpřed – za pultíkem on stojí , hle - toť můj děd ! ... :-)

Jsa vychován, Jak žádal bývale dobrý mrav - s úctou vzpomíná, vnuk Miroslav. (DůmSuken, 1921 – 1950) ...

0 0
možnosti
SN

:-)........Vážení diskutéři, musím se paní autorky zastat. NEvím, jak jste staří, dětský mozek věří tomu co je mu předkládáno. Hlavně ve škole. Pokud chce v klidu přežít, musí se přizpůsobit. Vy jste byli tenkrát disidenti a oslovovali místo nařízeného.....soudružko učitelko,(učiteli), pane ,paní učitelko? Zavzpomínejte si, prosím, na svoje mládí ! Byla to doba po ukončení války, kdy nás a další národy Němci bezohledně vyvražďovali. PRoto také vyhráli první volby komunisté a už se to vezlo.

Lidé a byla to spousta, pamatuji u nás nápisy vápnem na dlažbě...."volte číslo 1", euforie po ukončení války a radost byla ohromná! Komunisté toho chytře využili, konce známe všichni. !!!!!!

6 0
možnosti
JV

To Pavka Kohout psal jiná díla a častušky. Ale faktem je to, že prozřel a přiznal se. Takže nebyla jste jediná. Otázkou ovšem je, kolikrát jste prozřela.

2 0
možnosti

I91v23o 26Ž12á51č94e40k

25. 2. 2017 13:32

Pavka Kohout psal své častušky ve věku, kdy už je člověk plně zodpovědný za své počínání.

3 0
možnosti
MS

Jasánek ze závodního časopisu Rudá vatra musel závistí zezelenat. ;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 789x
Optimistická realistka, vždy pro demokracii a proti komunismu

Seznam rubrik