Diskuse
Naše školství
Děkujeme za pochopení.
M29i14l45a95n 93K17e57s88l
Maturita se může vždycky hodit.Při nástupu do zaměstnáni dostane vyšší plat, v bedně mu vždy z toho,co se učil něco zůstane a když třeba ze zdravotních důvodů řemeslo nemůže vykonávat ,tak něco přeci jen má.Z poznatků získaných ze škol člověk moc toho nevyužije,když nevyužije i maturitní znalosti , moc se nestane.
J15a45k55u53b 59K47n36e26c87h66t36o50v62s12k37ý
Autorko, kdo se vyučí, tak většinou v oboru nepracuje. A bez maturity nemáte šanci sehnat lepší práci. Když u ž děláte ve vyučeném oboru, tka kvůli zdraví ho jistě nebudete dšlat celý život. A bez maturity vás na lepší práci nikdo nevezme. Už to chápete?
F88r53a45n19t51i47š50e96k 98K88š25í33r
Řekla jste: Vždycky budou prostě děti, které na učení a složitější studium nemají buňky.
Zdroj: https://renatapospiechova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=654531
Jenže nemáte pravdu. Vycházíte z dnešního školství, kde to vypadá, že pravdu máte, jenže to je dané tím násilným systémem vzdělávání, které stát aplikuje na naše děti.
Svoboda přináší jiné pohledy na problematiku vzdělávání.
Jak říká Peter Gray: Děti přicházejí na svět biologicky uzpůsobené se vzdělávat. Jejich zvědavost, hravost, družnost a svéhlavost jsou stvořeny přirozeným výběrem za účelem sloužit vzdělávacímu procesu. (zde). A co děláme my? Za velké peníze (v ČR jsou náklady na jedno dítě na ZŠ nebo SŠ cca 74 000,-/rok ) posíláme děti do škol, které záměrně uzamknou jejich vzdělávací instinkty – tj. potlačí jejich zvídavost, hravost, družnost a svéhlavost a poté, za velké peníze a problematicky, velmi neúčinně a neefektivně se snažíme je vzdělávat systémem odměny a trestu, který jde ruku v ruce s arogancí, zostuzením a obavami.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/budoucnost-vzdelavani-nahradi-zakladni-stredni-vysoke-skoly/
Děti nejsou hloupé, jen má každé dítě nastavený jiný čas, kdy začne chápat určité věci. Pokud je násilím donutíme učit se něco co nechtějí, nebo v daném čase nejsou schopni to co po nich škola chce pochopit, Máme tu dalšího nevzdělatelného člověka, se kterým se tento hendikep táhne často celý život.
P46a66v36e54l 58K32u36c21h11t73a
Nevím proč do toho pletete zase "toho člověka z Hradu"? Nevím, že by byl proti tomu aby nadaní měli co nejlepší podmínky pro vzdělávání a že elita je sprosté slovo. To spíš ti různí páni Kartousové, inkluzivní fanatici apod. vadí ...
R45o39m53a83n 13K42o92z55e66l
Ten pán z Hradu naopak upozorňoval, že vysokoškolsky vzdělavatelné je jen určité procento lidí a pokud je jich víc, tak to není úplně v pořádku.
J18i17ř50í 71Ř47e47z28n64í47k
Idea účňů s maturitou byla založena na tom, aby jednotlivé školské stupně byly maximálně prostupné. To znamená, aby každému dítěti byla dána možnost zakončit své vzdělání vysokou školou. A že širší vzdělanostní základ není k zahození.
L56u64k44á24š 23Š79m30a40h81e90l
Jenže se ukazuje, že to nefunguje. Dnes je zájem o učiliště malý a požadavek na státní maturitu zde buď zdegraduje tuto maturitu, nebo způsobí další pokles zájmu o ně. Přitom státní maturita jako taková pro gymnázia a střední odborné školy je jednoznačně pozitivním počinem (ještě bych přidal srovnávací výstupní testy pro absolventy devítky, protože devítka v současné podobě je zejména v druhém pololetí k ničemu).
- Počet článků 243
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 789x