Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jsem válku a frontu zažila na jižní Moravě, boje mezi Rusy a Němci, byli jsme šťastni, že válka skončila a že nás Rusové osvobodili. V naší obci padlo 53 ruských vojáků. Měli jsme jich 15 v chalupě, a nebyli tak zlí, jak se dnes často tvrdí. Byla jsem dítě, ale pamatuji si to, u nás se chovali slušně. Doba strachu za okupace a heydrichiády, kdy se lidé báli udavačů a gestapa byla daleko horší. Je to od vás odvaha, že jste napsal o mužích z vaší rodiny, kteří musili bojovat na straně Němců. V Rusku to asi bylo pro ně velmi kruté. Bojovali v cizí zemi, kterou Hitler napadl, lidé tam německé vojáky (Germány) nenáviděli. Spoustu zbídačelých německých zajatců jsem viděla v roce 1945 při přesunu ruských vojsk, byli hladoví a nemocní, lidé jim ze soucitu dávali aspoň chleba. (Rusové neměli ani dost jídla pro vlastní vojáky, viděla jsem jaké špatné jídlo si odnášeli v esšálcích z polní kuchyně). Milá paní, obyčejný voják je v každé válce vždycky chudák - ať už musí stát na té, nebo na oné straně...:-/Rv

1 0
možnosti

Velká karma, už dlouho jsem nečetla tak zajímavý blog. O tomhle se nikdy moc nepsalo.

0 0
možnosti

...víte já jsem tak politicky v první třídě nebyl abych posuzoval v té době,co bylo dobré a co ne...mám jen jednu vzpomínku a to..kamarád zahodil svačinu/namazanej chleba/ a jedna paní nám začala nadávat " Hitlera na vás" na to si vzpomínám do dnes..

0 0
možnosti
Foto

Řekla vám to správně, za "Hitlera" byla bída, i s chlebem se šetřilo. (A křesťané považují plýtvání chlebem za hřích. I v modlitbě "Otčenáš" se praví" chléb náš :-/vezdejší dejž nám dnes...":-)

0 0
možnosti

R^ Prajzko mělo tu smůlu, že do vzniku ČSR patřilo Německu a po podzimu 1938 opět. Proto tamní lidi byli považování za občany Reichu a museli narukovat do Wehrmachtu. Podobně jako ti v zabraných Sudetách. Jenže tam to byli z 90% sami Němci.

0 0
možnosti

Na téma Hlučínsko tady měl nedávno blog Ladislav Větvička.

Můj dědeček taky bojoval proti Rusům a taky říkal, jak tam byly chudobné vesnice. On tam však byl za 1.SV v rakouské uniformě, Takových tam bylo od nás velmi mnoho.

Víte, že i několik našich občanů zahynulo v Katyni? V r. 1938 Polsko obsadilo Těšínsko. Jelikož tam žilo mnoho etnických Poláků, narukovali do polské armády, někteří jako důstojníci. No a někteří z nich byli zlikvidování v Katyni.

2 0
možnosti

U nas, na jihu Prahy to bylo za kvetnoveho povstani dost divoke. A ve tride jsme meli 5 sirotku. Ty spoluzakyne a spoluzaci meli po celych 8 let trochu privilegia. Ale nezavideli jsme jim.

3 0
možnosti
  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 789x
Optimistická realistka, vždy pro demokracii a proti komunismu

Seznam rubrik