Diskuse

Ruština

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak před r. 1989 bych váš postoj k ruštině chápal a dokonale mu rozuměl, ale po roce 1989 už nikoliv. Tím vše skončilo. Dobojováno. Vláda věcí tvých se navrátila.

3 1
možnosti
JH

J84a88n 81H55a67r68v24a97n

5. 8. 2020 22:54

Já se učil rusky asi 10 let povinně, později žádné využití. Až v posledních letech jsem ji oprášil pro možnost stahování zajímavého software z ruských servrů. Ovšem současně je nutná znalost angličtiny, protože se azbukou foneticky přepisují anglická slova. :-)

0 0
možnosti
RE

Ač jsem ji měl ve škole taky povinnou, zjišťuji, že mi poslední dobou víc naskakuje angličtina. Ta za nic taky nemůže - to jen lidi. Cedule, lákající do pražských hospod v angličtině a ruštině - tedy v době předkoronavirové. Nyní se vrátila čeština - no, aspoň k něčemu je ta epidemie dobrá:))

0 0
možnosti
TL

R^R^ karma

Jazyk za to nemůže... Ale co s tím, když s ním mluvili či mluví takové kreatury

jako uljanov, džugašvili, berja, breznev, putyn apod. ..a když téměř kamkoliv ve světě přijedete, narazíte na rozpínající se lidi, tímto mluvící...Námitka, že přece jsou i jiné národy, které se chovají všude tak, jako by byli doma, alespoň pro mne chabá. Dříve jsem byl podobného názoru, ale osobní zkušenost mi potvrdila něco jiného, úplně něco jiného.

4 0
možnosti
Foto

Jestli ono to není tím, že ti, co mluvili a psali ruštinou nám milou, jsou už dávno pod drnem. A také záleželo, jakého ruštináře jsme zažili ve škole. Já měl to štěstí, že ten náš byl zaměřen na klasiky a nebyl to režimní poskok.

1 0
možnosti
PK

Jazyk opravdu za nic nemůže. Když to zúžím na ruštinu a němčinu, jazyky zemí se kterými jsme měli (máme) problémy - oba - samozřejmě spisovné - jsou nádherné. Miluji písně - v ruštině třeba Večernij zvon nebo Žuravli a v němčině geniální Lily Marlén.

3 0
možnosti
SB

Opravím vás, pokud jsem o jednu věcnou chybu:

Ruština byla povinným předmětem na základní škole až od čtvrté třídy, nikoli od třetí, jak mylně píšete.

Já mám na to neotřesitelnou mnemotechnickou pomůcku: Do třetí třídy jsem chodil do jedné školy a mou třídní byla paní K. od čtvrté třídy, kdy už se otevřela nová škola a já jsem do ní přešel z té mnohem vzdálenější, byla mou třídní paní T, protože paní K. zůstala na staré škole.

Po tolika letech by člověku splývalo, zda to bylo ve třetí třídě nebo ve čtvrté, ale jasně si pamatuji, že azbuku nás učila paní T., takže to muselo být až ve čtvrté třídě. Jasně si pamatuji i její větu:

"V nové škole pro vás nový předmět."

7 0
možnosti
PK

Ano, bylo to od čtvrté ...

4 0
možnosti
LJ

Kdybyste byla v Rusku a viděla, že většina lidí je docela obyčejných a chudších než my, nebyl by problém mluvit s nimi rusky.

5 0
možnosti
SB

Jo, s tím by se dalo souhlasit, kdyby v nih nebylo tolik velkoruského a velmocenského cítění.

A to je i v těch nejchudších, kteří jsou navíc velice přátelští.

Ale i ti se s vámi do krve budou hádat, že nás v roce 01968 zachránili.

A neuznají ani takový argument, že když přišli zasahovat proti tehdejší vládě, tak je asi ta samá vláda nepozvala.

Nechápou, že Dubček je zcela určitě nepozval na to, aby přijeli proti Dubčekovi.

3 1
možnosti
PK

Někdo to má s ruštinou, někdo s němčinou...jen ta angličtina a španělština emoce a vzpomínky nevyvolává, tedy alespoň u mě...

3 0
možnosti
  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 789x
Optimistická realistka, vždy pro demokracii a proti komunismu

Seznam rubrik