Diskuse

Karel Čapek

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

dík za připomenutí - jsem si pustil Čapkovy povídky

1 0
možnosti
Foto

Mnoho z těch, kteří si ho váží a čtou, by ho zřejmě dnes vyvrhli ze svého srdce a hodili by ho do pytle s odpadem - Pražská kavárna.

0 0
možnosti
Foto

... a možná taky ne.

0 0
možnosti
Foto

Milé čtení před usnutím, děkuji! V

0 0
možnosti
JM

J12a26n 87M12a24r52e49k

10. 1. 2021 1:16

Zajímavý a hezký blog. KČ je i "můj" spisovatel. Nejraději mám jeho povídky z kapes a pak jeho blogy. Tím jste vlastně milá paní jeho kolegyní. Mám tu tři knihy jeho blogů: Sloupkový ambit

Na Břehu Dnů

O demokracii, Novinách a Českých poměrech.

V té poslední knize je právě ta stat.."Proč nejsem Komunistou." Udivuje mně příspěvek pana Řezníka, který píše, že Čpek by dnes byl komunistou, protože údajně vyznává heslo jako Gorkij. Dle této pitomé teorie jsem já Albert Einstein, protože mám rád švestkové knedlíky jako on.

Některé jeho romány moc neberu, TGM, pokud vím se nakonec s KČ rozešel, m.j. prohlásil, že romány K.Č. jsou "jaksi sešroubované" Nemám na to abych je kritizoval, ale někdy mám stejný dojem.

Ale jsem skalním fandou pana Karla Čapka.

Četla jste čtyři díly životopisu K a J. Čpka od paní Marie Šulcové? Velice dobré čtení, ke kterému se stále rád vracím

1 0
možnosti
Foto

Za prvé chtěl jsem tak trochu zkusit se zamyslet nad tím, proč by neměl být dnes komunistou.

Vy i Albert Einstein můžete stejný vkus, stejné názory, věřit v Boha či nevěřit, ale to neznamená, že vy se tím stáváte Einsteinem v oblasti teoretické fyziky. Takže přepřahřáte vůz před koně.

No a vidíte, já jsem začal studium Čapka takovým menším životopisem od Klímy, který vyzdvihl především První partu. Čím se tento román liší od tehdejší jiné proletářské literatury?

0 0
možnosti
Foto

Přečtěte si pečlivě závěr oné proslulého, ale špatně pochopené eseje "Proč nejsem komunistou".

Třeba Karel Čapek by dnes byl komunistou. Už jenom proto, že vyznával zcela jistě stejně jako Gorkij heslo "Člověk, to zní hrdě".

0 2
možnosti
Foto

I kdyby byl sebevíce levicový, s paní Semelovou by hrob K. Gottwalda slzami nezkrápěl.

0 0
možnosti
  • Počet článků 243
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 789x
Optimistická realistka, vždy pro demokracii a proti komunismu

Seznam rubrik